NY Times writer tries to tie Ivanka to the Russians, but fails

(AP Photo/Carolyn Kaster)

(AP Photo/Carolyn Kaster)

The New York Times has been one of the leading publications discussing fake news, even doing a case study of how it goes viral and can affect the way people perceive political figures. Yet, their demand for journalistic integrity didn’t stop one of their top writers from fabricating news about Ivanka Trump.

On Wednesday, The New York Times’ Maggie Haberman tweeted out a story that Ivanka was moving to the elite neighborhood of Kalorama in Washington D.C.

Haberman took some creative licensing and misreported the story in her tweet and said Ivanka bought the home from Russians, trying to draw together a relationship with Putin’s government and the Trumps, which does not exist.

According to the The New York Times story Haberman was citing, the home did not belong to Russians. It had previously been owned by a financier named Dan K. Rapoport and his wife, Irina who was born in Latvia, not Russia.

Rapoport does have ties to Russian politics because he’s an open critic of Putin and allied to one of his main political opponents, Aleksei A. Navalny. The financier has lived all over the world including France and the United States.

Haberman also didn’t disclose that the home is less than two miles from the White House, another reason Ivanka and her family decided to purchase the property.

No, it was imperative for Haberman to falsely claim it was owned by Russians. That’s the media’s message they intend to drive home, and they’re going to do whatever it takes to make a connection.


Latest Videos